24 Ocak 2011 Pazartesi

Yirmi Sürreal Nesne


Nesne 1: Islak kadın çorabıyla dövülen Pravda gazetesine sarılmış kuzu eti.

Nesne 2: Terk edilmiş bir adamın çekilen yüz fotoğrafı, Victorian dönemden kalma aristokrat bir kadın korsesine sarılır ve preslenerek vazo haline getirilir.

Nesne 3: Sosyete ve halk plajlarından alınan iki ayrı kum örneği yüksek ateşte lens haline getirilir ve piyasaya satılır.

Nesne 4: İçi dışkı dolu çimento kamyonu tarafından ezilmiş bir tekerlekli sandalyeye oturma çabası taşıyan güzel bir kadının, harcadığı çaba sırasında ortaya çıkan bacak kaslarının üzerine, maviye boyalı bir tuval bastırılarak 'kas baskı' örneği alınır.

Nesne 5: İnce ve derin bir cam tüpte saklanan Amerikalı bir kadının gözyaşını, Asya tipi üreten bir ülkenin tarım toprağına dökerseniz alacağınız emperyalist ekin, 'land art' kökenli gerçeküstü bir nesne olacaktır.

Nesne 6: Tavus kuşu gagasının rendelenmesi sonucu ortaya çıkan gaga tozunun, bir kadının terli göbeğine rastgele serpiştirilmesiyle beliren ve fotoğrafı çekilen dekalkomanik şekil.

Nesne 7: Exorcist filminin posterinde iki gün bekletilmiş on kadar hurma kömür ocaklarında yakılır ve tozu, kırmızı yağlı boyaya karıştırılarak adet görmekte olan bir kadının portresi çizilir.

Nesne 8: Sevişmekte ısrarcı bir kadının gözleri, laboratuvarda yapay bir sinir ağına işlenerek exotibilist bir aşamadan sonra sinirin 'sıvı' hale gelmesi sağlanır. Elde edilen sıvı, duruma göre bir ila üç miligramlık dozlar halinde sevgilisi tarafından orgazm olamayan erkeklerin bel kemiğine zerk edilir.

Nesne 9: Kontrbas teli bir kadının boğazına üç beş kere dolandıktan sonra (kadın boğulmamalı) çözülür ve zor da olsa viyolaya takılır. Roma'nın sayılı viyolacılarından Guiseppe Menfredini'den, söz konusu viyolayla Wagner'in Tristan ve Isolde'sini çalması istenir. O sırada adam ne çalarsa çalsın, kaçınılmaz olarak kadının boğulmak üzereyken çıkardığı sesler duyulacaktır. Buna bir anlam veremeyen Manfredini'nin 'şaşkınlık' fotoğrafları çekilir ve İstanbul metrosunda, 'Bu Adam Niçin Şaşırıyor' başlığıyla gerçeküstü bir nesne / emosyon olarak sergilenir.

Nesne 10: Bir erkeğin fay çatlağını suyla doldurup annesi tarafından keselenmesi sonrasında bu işlevsel kese, deprem yazıcılarının kağıdı yerine kullanılır ve oedipal depremlerin kaydı alınır.

Nesne 11: Yüzleri tamamen lavaşla kaplanmış bir çift doğulu, gün ortasında öpüştürülür ve öpüşmenin fotoğrafı çekilerek ona 'Asya tipi Magritte Erotizmi' adı verilir.

Nesne 12: Kendini, sarıldığı yastıkla bilinçdışı güvence altına alan kadının yastığı alınarak (kadının sıcaklığı üzerinde kalacak biçimde), Rio üniversitesi psikiyatri anabilim dalında incelemeye alınır. Yastık üzerindeki sıcaklık, kadının kendini güvence altına aldığı standart sıcaklık olarak kayıt edilir.

Nesne 13: 19.yüzyıla ait bir şarap şişesi, frijit bir vajina ısısında 6 ay bekletilir ve okyanusa salınır. Belli bir süre sonra şişenin Van gölünde ve sonrasında Cumalıkızık'ta bir evin küvetinde, 'içinde bir mesajla' ortaya çıktığı görülecektir. Mesajda şöyle yazacaktır: 'Birbirimizi anlamaya çalışmadıkça anlaşıyor olmamızdır kıyamete yakın olma nedenimiz' Bu anlaşılır olmayan mesaj, heykeli dikilmesi adına Rus soyutçularına yollanır ve ilk kez bir mesajın heykeli dikilir St.Trijenyiv meydanında.

Nesne 14: Bir adamın gözlüğünde arpacık çıkar. Adam da gözlüğünü alır ve müzeye kaldırır.

Nesne 15: Saussure'ün dili koparılarak dilbilimciler tarafından incelemeye alınır. Önce bir kenar mahalle orospusunun göğüs teriyle, daha sonra ise bir tornacının alın teriyle ovularak 'cinsel emek' kıvamına getirilen dil, ezilenleri savunması amacıyla Paris İnsan Hakları Kürsüsü'ne genel sekreter olarak kabul edilir. Dilin savunması gereken ilk konu, 'belden yukarı vurmanın, belden aşağı vuruşmaya olan sınıfsal etkisi' üzerinedir. Dilin konuşma sırasında etrafa saçtığı tükürük zerreleri, havada uçuşmakta olan sineklerle çiftleşerek 'Petit Saussure' adı verilen yeni bir uçan memelinin doğmasına yol açar.

Nesne 16: Kanlı tutkalla ve balık puluyla sıvanmış orgon akümülatörü.

Nesne 17: Frijit bir kadının cismi, aynı boyutlarda kalıba dökülür ve çıkan kalıbın dayanaklar yardımıyla ayakta durması sağlanır. Sonra kadının sırt bölgesine paslı bir sayaç takılarak kıvrımsız kulağına Rimbaud'dan masallar okunmaya başlanır. Çok geçmeden sırta takılan sayacın masalların etkisiyle döndüğü görülecektir. Bu 'dönüm' noktası, alçı kadının libidinal yaşamını kanıtlayan bir vurgu olarak tarihe geçecektir.

Nesne 18: Çöpe atılmış bir kadın çizmesinin içi inşaat kumuyla doldurulup bir karate kursuna gönderilir. Buradaki öğrencilerin çizmenin içindeki kuma parmaklarını sokup çıkarmaları ve böylelikle parmaklarını güçlendirmeleri sağlanır. Güçlenen parmaklar, dövüşmek için değil frijit vajinaları uyarmaları için eğitilirler. Burada gerçeküstü nesne çizmenin kendisidir. Çizmenin içinde ve ertesinde olup bitenler ancak Kinsey Raporu olarak bir anlam ya da anlamsızlık kazanabilir.

Nesne 19: René Crevel'in kemikleri alınarak sızlatılır.

Nesne 20: Papa'nın başparmak kalıbı çıkartılır ve şiddetli sütten kesilmiş, tam da bu yüzden annelerini değil babalarını suçlayan ergenlik dönemi kızlara emmeleri için verilir. Kalıbın içindeki kimyasal bileşenler, emiş anında eriyerek kızın içine 'kimyasal baba' olarak yansıtılır ve katolik kadın derneklerinin sayısı hızla artış gösterir. Burada gerçeküstü nesne parmak kalıbı değil, Papa'nın gerçek parmağıdır.

2 yorum:

  1. olağanüstü güzel. bayıldım. hayran kaldım.

    YanıtlaSil
  2. sayın demirci,

    mösyo breton'a bir kaç sene önce telefon açtım ama telefonu değişmiş sanırım.

    saygılar

    david

    YanıtlaSil