27 Mayıs 2012 Pazar

27 Mayıs 2012 - Rüya

Rüyamda bir üniversitenin açtığı yabancı dil sınavındayım. Tuhaf bir biçimde sorular Türkçe sorulmuş ve cevap anahtarı da soru kitapçığının altında verilmiş. Her soruyu gayet kolay bir biçimde cevap anahtarına bakarak işaretliyorum. Kitapçığın sonlarına doğru ilginç bir soru dikkatimi çekiyor. Şöyle sorulmuş: 

'Jacques Lacan, aşağıdakilerden hangisiyle okunmalıdır?' 

A) Kant ile
B) Sade ile
C) Hegel ile
D) Recaizade Mahmut Ekrem ile 

Soru karşısında kafam karışıyor ve hemen cevap anahtarına bakıyorum. 'D' şıkkını işaretlemem gerektiğini gördüğümde kafam daha da karışıyor ve öncesinde cevap anahtarına bakarak işaretlediğim soruların doğruluğu ile ilgili şüphe duymaya başlıyorum. İki metre boylarında, zayıflıktan kırılacak izlenimi veren, şaşı ve kalın camlı gözlükleri olan sınav görevlisi kadını çağırıp soruda bir yanlışlık olup olmadığını soruyorum. Kadın, sorunun doğru sorulduğunu, cevap anahtarına bakarak bunu teyit edebileceğimi ve yanıtın oldukça kolay olduğunu söyledikten sonra çatlamış deri dokulu çantasını açıyor. İçinden adını bilmediğim onlarca parfüm şişesi çıkararak sıranın üzerine koyuyor. Sonra da parfümleri pazarlamaya çalışıyor. Ona parfüm ihtiyacım olmadığını ve sınava devam etmek istediğimi söylesem de parfümleri ısrarla pazarlamaya devam ediyor. Sonunda dayanamayıp markası 'Sultan' olan ve kutusunda üç ibare yazılı parfümü satın alıyorum. İbareler yukarıdan aşağı şöyle sıralanmış: 

Balina Yağı Karışımlı, 

(Mixed With Whale Oil) 

Türk Feminist Gıda Kodeksine Uyumlu Askeri Parfüm 

Erkeklerin Ulaşamayacağı Yerlerde Saklayınız! 

Parfümü alıp cebime koyuyorum ve kadın yanımdan bir an önce gitsin diye de soru kitapçığına odaklanmış gibi yapıyorum. Gerçekten de iki metrelik devasa kadın, birkaç saniye içinde parfümlerini toplayıp yeniden çantasına koyuyor ve arka sıralarda oturan başka birinin yanına giderek aynı pazarlığı onunla yapmaya başlıyor. Az önce takıldığım soruda çaresizce 'D' şıkkını işaretleyerek sınava devam ediyorum. Ancak sıkıntım bir türlü bitmek bilmiyor. Çünkü bu kez de bir sonraki sorunun saçmalığı karşısında ecel terleri dökmeye başlıyorum. Soru şöyle sorulmuş: 

'Aşağıdakilerden hangisi aşk sırasında oluşmaz?'

A) Bağırsak Enfeksiyonu 
B) Suçluluk Duygusu 
C) Kızamık 
D) Penis Eğrilmesi 

Cevap anahtarına bakmaya korkuyorum ve ürolog arkadaşım G.D'yi arayarak soruyu aynen soruyorum. G.D. ise şu an orgazm sürecinde olduğunu, bana zaman ayıramayacağını ve mesai saatinin bitiminde yeniden aramam gerektiğini söylüyor. Sinirlenip telefonu kapatıyorum ve neyim varsa toplayıp sınav salonunu terk ediyorum. Tam sınıftan çıkacakken kara tahtanın üzerinde Atatürk ve Freud portrelerinin karşı karşıya asılmış olduklarını görüyorum.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder