28 Mayıs 2012 Pazartesi

10 Sürrealist Rüya Sahnesi

1) Le Fantôme de la Liberté, 1974 - Luis Bunuel
    Mr. Foucauld'nun Rüyası. 
2) Nuit Noire, 2005 - Olivier Smolders
    Oscar'ın Rüyası. 
3) Teorie a Praxe, 2010 - Jan Svankmajer
    Milan'ın Rüyası. 
4) La Belle Captive, 1983 - Alain Robbe-Grillet
    Walter'ın Rüyası.
5) Spellbound, 1945 - Alfred Hitchcock
    John'un Rüyası.
6) Le Sang d'un Poète, 1932 - Jean Cocteau
    Şairin Rüyası. 
7) La Science des Rêves, 2006 - Michel Gondry
    Stéphane'ın Rüyası. 
8) La Prisonnière, 1968 - Henri-Georges Clouzot
    Josée'nin Rüyası. 
9) Meshes of the Afternoon, 1943 - Maya Deren
    Maya Deren'in Rüyası.
10) Le Charme Discret de la Bourgeoisie, 1972 - Luis Bunuel 
      Don Rafael Acosta'nın Rüyası.

8 yorum:

  1. Jung okuyorum, rüyalar ve bilinçdışı. Tesadüflere inanmıyorum. Söylemiş miydim?

    YanıtlaSil
  2. Maya Deren'in ikindi tuzakları neden dokuzuncu sırada?

    YanıtlaSil
  3. 1) Tesadüflere olan inançsızlığınızı dadacı 'şans sanatı' ve olanaksız karşılaşmaların narratif-sürrealist boyutuyla da pekala pekiştirebilirsiniz.

    2) 'Best of Dreams' anlayışıyla yaptığım bir liste olmadığından dokuzuncu sırada.

    YanıtlaSil
  4. gözlerim yaban çileklerindeki victor sjöström'ün ilk gördüğü rüyayı aradı.

    YanıtlaSil
  5. Ben de Leos Carax'ın 'Mauvais Sang' filmindeki Alex'in rüyasını eklemeli miyim diye düşündüm.

    YanıtlaSil
  6. Bunu, Et mourir de plaisir(1960)'in yönetmeni Roger Vadim'in yönetimsizliğindeki rüya daha çok hak ediyor.

    YanıtlaSil
  7. Roger Vadim'den 16 yıldır düzenli bir biçimde nefret ediyorum. Tuhaf.

    YanıtlaSil
  8. sıra dışı bir blog..

    YanıtlaSil