Yorumlar

24 Nisan 2015 Cuma

Beau Pere

video

Sinema tarihi içerisinde pek çok film -Robert Altman'ın hiç sevmediğim 'The Player' filmini kesinlikle dışarıda tutuyorum- 'açılış sahnesi' dahilinde beni ziyadesiyle heyecanlandırmıştır. Ancak bu filmler içerisinde Bertrand Blier'in 'Beau Pere' filmi, ana karakteri ve filmi dört dakikada özetleyen müzikal introsu ile (benim için) ayrı bir yere sahip. Çevirdiğim şarkı sözlerini sahneyle eş zamanlı okuyabilirsiniz.

PS: Sahne görsel efekt, reklam kurnazlığı ya da ikinci el zekasıyla dehşete düşüren kathartik yapı içermemektedir.

IN:

Bir piyanist olarak çalışıyordum, havalı, uluslararası bir restoranda. Harika başkent manzaralı, kule biçimli olanlardan.

Başka bir yer de olabilirdi aslında, Montreal ya da Zürih. Aynı sayıda Amerikalı, Japon ya da Suudi. Hepsi benzer bitkin gözlerle, paralarını saymaktan yorgun düşmüş.

Onlar için her şeyi çalardım: Gershwin, Chopin, Art Tatum. Ne var ki dinlemezlerdi. Tek istedikleri, gürültülü olmayan bir şeyler olurdu, yumuşak ya da kadifemsi bir atmosfer; şaraplarıyla, karides kokteylleriyle ya da T-Bone biftekleriyle uyumlu.

Ben de kendim için çalardım. Onları eskimiş Bud Powell akorlarına çekmeye çalışarak. Ve asla da başaramayarak. Zaten hiçbir zaman başarılı olamadım.

Kendime hayatta başarılı olabilmek için 30 yaşına dek süre tanımıştım. 29.5 yaşındaydım. 6 ayım kalmıştı. O zamanlar, gecelik 250 Frank kazanıyordum, yemek dahil ve yanında ne içersem. Mutluydum. Tek sorun, beni işe alan piçler hiç avans vermiyorlardı. Haftasonunu ve gecenin sonunu zor ediyordum, alacağım parayı düşünerek, yatıp uyumayı bekleyerek.

Geceyarısı masalar boşalırdı. Ve geriye zaman içinde kaybolsa da sihirli tuşlarım sayesinde yolunu bulmayı başaran aşık bir çift kalırdı.

Siz şampanyanızı yudumlarken ve o çalmaya devam ederken, kim bilebilir ki bir piyanistin kafasından geçenleri? Belki o da aşıktır ya da kederli. Çünkü karısı onu bekliyor. Ya da artık beklemiyor. Belki karısı onu terk etti. Belki de terk edecek.

OUT:

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder