26 Nisan 2015 Pazar

Audition


Sinemaya dair porno filmlerden çok daha pornografik olan iki imaj var; kameramanın yansımasını sahne dekorasyonunun bir parçası olan aynada yakalamak ve oyuncu seçmelerinde alınan amatör kayıtlar...

Kameramanı aynada görmek, filmin imgesel boyutunu ölçülemeyecek bir zaman biriminde Gerçek'e indirgeyerek hem gerçeklikte ve hem de filmi izleme sürecinde kaynağı belirsiz bir zevk ve eş zamanlı bir mide bulantısı yaratır. Zevk alırsınız çünkü yüz arşivinizde saklı olan ve adına 'O'nun Bakışı' denen bir bakışı keşfedip ortaya çıkarırsınız. Aynaya yansıyan kameramanın yüzü, ideal yüzünüzdür sizin.

Fakat aynı zamanda mideniz bulanır çünkü tüm maçı tek tribünde konumlanmış kameraların bakışıyla izliyorken aniden karşı tribündeki korsan bir kameranın açısına geçerek kendi kalenize doğru hücum etmenin şaşkınlığını yaşarsınız.

Öyle ya da böyle ayna, kendilik ve kendiniz arasındaki '180 Derece' çizgisidir. Nerede haz alıp midenizin bulanacağı, sınırın hangi tarafında olduğunuz gerçeğine göre değişecektir.

Ekte paylaşmış olduğum video, diğer bir pornografik imajı, oyuncu seçmelerinde alınan prova kayıtları esas alıyor. Aynada görünen kameramandan farklı olarak sevdiğiniz bir filmdeki oyuncuyu casting kayıtlarında görmek, acısı olmayan bir yas, karmsarlıktan uzak bir melankoli, sıkıntı duygusu yavaşlatılmış bir depresyon ve yaşanmışlığın hesaptan düşüldüğü bir zamanla-oluş duygusu yaratır.

14 yaşında ve 1.68 boyundaki Julie Delpy, 'Mauvais Sang' filminin seçmelerinde! Geleceğe yatırım yaptığı dudaklarını hem erotizmin ve hem de ölümün hizmetinde onlarca kez ısırıyor. Anlamsızca aralıyor, sonra yine ısırıyor. Hatta videonun bir yerinde objektife doğru derinlemesine adım attığı için kameramanın netliği kaçırmasına neden oluyor. Uyarı sonrasında hareketini tekrarlıyor Delpy. İşte karamsarlıktan uzak bir melankoli derken, o 'gel-git' hareketinin uzayzaman içerisinde kendini sonsuza dek tekrar edeceğini söylemek istemiştim.

Bir şey daha, videonun sonunda saçlarını kendi soluna doğru atıyor Delpy ve benim kurgum giriyor devreye; ona benzeyen bir 'saç atışı' sahnesini filmin çokça ezberlediğim bir yerinden bulup çıkarıp video-sahnenin sonuna ekledim. Böylece iki Delpy çıktı ortaya, Carax'tan önce ve Carax'tan sonra; aynanın önünde ve arkasında...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder